Výcvik soukromých pilotů v Rusku 7

13.10.2022

Jestliže si pilot udělá pilotní průkaz, čeká ho další etapa jeho pilotního života. Pro co se rozhodne, to už je otázka jeho další vize a možností. Může létat jen tak pro radost nebo se stát profesionálním pilotem.

Co licence dává? A co dál?

Takže, licence je ve vašich rukou. Osobně jsem ji dostal teprve nedávno. Co s tím dál, co může dělat soukromý pilot v Rusku?

Létání pro radost "v kruzích" a na sousedních letištích jen pro vzrušení z létání. Obdivujte mraky při západu slunce, zákruty řek a jezer, projeďte se s přáteli a ukažte jim známá místa ze zcela nového úhlu. Podívejte se na svět ve skutečném 3D! A dále samozřejmě trénovat, získávat zkušenosti a pilovat dovednosti.

Cestovat! Jak v Rusku, tak v zahraničí (pokud navíc projdete leteckou angličtinou a získáte ICAO4). Ve svém soukromém letadle můžete překročit hranice a projít celní kontrolou na mezinárodních letištích. Ano, rychlosti malých pístových letadel jsou mnohem menší než velkých proudových a náklady na takové cestování budou slušně vyšší než jen nákup letenky na dopravní letadlo, ale potěšení z takové cesty je nesrovnatelně vyšší. To je případ, kdy není důležitý ani tak cíl, jako samotná cesta.

Můžete také pracovat v oblastech, které nesouvisejí s komerční přepravou osob a zboží: vozit turisty, pomáhat při pátrání po osobách ze vzduchu, sledovat lesní požáry, provádět zemědělské práce, soukromě školit další piloty, zapojit se do výběru a transferu letadel a tak dále.

Takže počkat, to je všechno skvělé, ale kde vlastně vezmete letadlo? Pokusím se uvést hlavní možnosti pro nově certifikovaného soukromého pilota:

Pronajmout si letadlo. V zahraničí je to pro většinu situací nejideálnější varianta. Můžete být za malý obnos členem leteckého klubu a v případě potřeby si vzít jakékoliv letadlo z jeho flotily. Můžete si dokonce vzít na pár dní letadlo a letět s ním na výlet, přičemž platíte pouze za skutečně odlétané hodiny (s určitým minimem za den). Bohužel, v Rusku není všechno zdaleka tak růžové. Ano, můžete najít lidi nebo organizace, které si pronajímají letadlo, ale zpravidla mají málo letadel a o víkendech jsou téměř vždy zaneprázdněni a pronajmout si letadlo na několik dní nebude snadné. Pro vlastníky je prostě nerentabilní nechat svůj malý vozový park jen tak nečinně ležet na zemi a výhodnější je pronajímat ho hodinově různým lidem. Tato možnost je tedy vhodná pouze pro udržení dovedností a vzdušné procházky v blízkosti letiště.

Kupte si vlastní letadlo. Nejviditelnější, otevírající maximum příležitostí, ale zároveň drahá a v mnoha ohledech obtížná možnost. Náklady na klasické letadlo 80. let, jako je Cessna 172, jsou asi 100 tisíc dolarů. Jedna letová hodina pro majitele vychází kolem 10 tisíc rublů, ale tato částka slušně závisí na počtu nalétaných hodin za rok (čím více v množství, tím levnější jedna hodina).

Koupit jedno letadlo pro více osob ve společném vlastnictví. Nejoptimálnější možnost z hlediska nákladů / příležitostí. Veškeré náklady na nákup letadla sdílí několik lidí, stejně jako náklady na parkování, pojištění, daně a certifikaci. A je prostě jednodušší a efektivnější řešit různé problémy a problémy, které se vyskytnou před majitelem letadla a ne sám. Letadlo je v tomto případě zpravidla rozděleno rovnoměrně mezi všechny spoluvlastníky.

(poznámka redakce - Takže buďme vděční za možnosti, které máme zde v ČR a na Slovensku, protože i pro ty, kteří si chtějí například letadla půjčovat jsou zde solidní možnosti. Samozřejmě, že půjčit si letadlo na delší dobu je vždy komplikované, ale jak praví klasik: "milý pane, za peníze je všechno k mání")

A to je asi tak vše, co jsem vám chtěl v rámci posledních 7 blogových příspěvků předat o létání v Rusku. Předpokládám, že za těchto podmínek se do Ruska mnoho evropských aviatiků nepohrne.

I když s vlastním letadlem, třeba i ULL tam musí být nádherné létání, především v odlehlých částech mimo města. Takže možná se někdo z čtenářů rozhodne, že si v Rusku pořídí víkendové bydlení a bude tam létat svým soukromým letounem, ale to už nechám na vás.

Pokud se vám tento článek líbil, můžete navštívit můj web Létám, létáš, létáme nebo můj YouTube kanál