Mé létání začalo nesplněným snem

— VŠECHNO, CO SI DOVEDETE PŘEDSTAVIT JE MOŽNÉ —

Když jsem byl malý, chtěl jsem se stát pilotem, ale všichni mi říkali, že to není možné, že nejsem sportovec, že se špatně učím, a proto nemohu nikdy být vojenský pilot. Pravda, vojenským pilotem jsem se nestal, ale sedm let jsem působil v letectvu České armády jako šéfdirigent hudby letectva. Následně, před ukončením své vojenské kariéry jsem se přihlásil do výcviku na sportovních letadlech a začal si realizovat svůj dětský sen. 

Dnes se věnuji létání, které pro mne představuje nedílnou součást mého života a rozhodl jsem se, že budu i své zkušenosti předávat dál. Proto jsem absolvoval v roce 2019 instruktorský kurz a dnes vyučuji létání na letadlech do 600 kg. 


 

Elegentní Dynamic WT9 je opravdu nepřekonaný letoun kategorie ULL. Dosahuje rychlosti i 250 km/hod. 

a dolet má 1000 km.

Podhůří Krkonoš je z kabiny letadla nádherné

 —  TA KRÁSA VÁS UCHVÁTÍ —














 

2009 - 2020

— Kouzlo mého létání —


K skutečnému létání jsem se dostal v roce 2009. Tehdy mne můj kamarád Quido vzal do svého ultralightu a udělal jednu zásadní věc. Půjčil mi tehdy do ruky knipl. Nejenže jsem se ho už nechtěl vzdát, ale okamžitě mne zajímala nejbližší škola létání. Od té chvíle jsem se s létáním sžil natolik, že si bez něj svůj život již nedovedu představit. Nejprve jsem začínal na stroji Zephyr 2000 a učil mne tehdy skvělý instruktor Leon Likovský na letišti v Hradci Králové. 


V roce 2014 jsem zhruba po 70ti hodinovém náletu opustil Zephyr a nechal se přeškolit na skvělý Dynamic WT9, který nejen já považuji za nejlepší letadlo kategorie ULL a LSA. Dodnes na něm moc rád létám. Jako instruktor se mne tehdy ujal můj kamarád Jaroslav Klacek, který si na rozdíl ode mne splnil svůj klukovský sen a stal se pilotem MIGu 21. Dodnes spolu létáme a není let, kdy bych se od Jardy něco nenaučil. Je to nejen skvělý aviatik, ale především člověk. Následně jsem se přeškolil na úžasné, hodné a nezáludné letadlo Bristell NG5, na kterém též létám i v současnosti. 

V roce 2019 jsem usoudil, že bych moc rád sdílel své létání s dalšími lidmi a novými adepty o pilotní licenci. Prošel jsem proto výcvikem pro instruktory a začal se věnovat předávání mých dosavadních leteckých zkušeností. Samozřejmě, že pilotování se člověk učí celý život, a proto i já se věnuji svému koníčku tak, abych v něm i nadále postupoval. Nemám již ambice stíhacího pilota nebo pilota velkých dopravních letadel, ale zároveň se zdokonaluji proto, abych mohl v budoucnu létat i na větších a více motorových strojích. 

A jaké mám nejbližší letecké plány?

Rád bych si rozšířil své možnosti a létal i do okolních států, což mi umožní zkouška z letecké angličtiny, kterou bych rád absolvoval.

Mé brázdění nebe nad Novým Vestcem.

Foto Radka Haklová 2018