Jak jsem letěl na prohlídku sebe a letadla 3

30.06.2023

Probudil jsem se na letišti Vrátkov, kde mi můj kamarád Adrian Parajňák nabídl útočiště. Připravil jsem se na další let. Adrian, majitel Vrátkovského letiště, pochází ze Slovenska, ze Spišské Nové Vsi, a rád se tam vrací, takže se setkáváme i na východě Slovenska. 

Hlavní hangár letiště Vrátkov
Hlavní hangár letiště Vrátkov

Vzlétl jsem z Vrátkova kolem desáté hodiny. Po vzletu jsem provedl průlet nad letištěm a zamířil směrem k Říčanům. Nad místním letištěm jsem zakroužil a pokračoval směrem k Černošicím, mému rodnému městu, kde jsem udělal pár fotografií. 

Černošice
Černošice

Poté jsem pokračoval nad hradem Karlštejn. 

Hrad Karlštejn
Hrad Karlštejn

Po krátkém kroužení jsem přeletěl řeku Berounku a letěl nad usedlostí mé kamarádky Emy, kde jsem zakroužil, udělal několik fotografií a pokračoval údolím Berounky směrem k televiznímu vysílači Cukrák. 

Televizní vysílač Cukrák
Televizní vysílač Cukrák

Odtud jsem se vrátil zpět přes Říčany a pokračoval do Lomnice nad Popelkou, kde se konal letecký slet.

Slet na letišti v Lomnici nad Popelkou
Slet na letišti v Lomnici nad Popelkou

Po setkání s dalšími přáteli na sletu jsem se rozhodl odletět. Samozřejmě jsem neopomenul průlet nad dráhou 04. Zamířil jsem do Hořic, kde Hlavní inspektor LAA Zdeněk Doubek provozuje leteckou školu na místním letišti. Dostal jsem zcela nový větrný rukáv od LAA (Letecká amatérská asociace) pro letiště Bidovce na východě Slovenska. Byl jsem z toho opravdu nadšený, protože jsem již viděl tento větrný rukáv viset na hangáru na našem letišti v Bidovcích. 

Hlavní inspektor provozu ultralehkých letadel LAA Zdeněk Doubek na letišti v Hořicích
Hlavní inspektor provozu ultralehkých letadel LAA Zdeněk Doubek na letišti v Hořicích

Z Hořic jsem pokračoval znovu do Jaroměře, kde jsem natankoval palivovou nádrž letadla na maximum, občerstvil se a vzlétl jsem, abych se co nejrychleji vrátil na Slovensko. 

Letadélko Dingo a jeho tvůrce Marek Ivanov, inspektor techniky LAA.
Letadélko Dingo a jeho tvůrce Marek Ivanov, inspektor techniky LAA.

Cesta z Jaroměře do Bidovců mi trvala 3 hodiny a všechno probíhalo bez jediného problému.

Tatry
Tatry

Při přistání mě čekal boční vítr o rychlosti 22 uzlů zprava, což není zrovna málo. Nicméně, zvládl jsem to hladce. Po přistání v Bidovcích jsem byl rád, že jsem zpět na pevné zemi a mohl se vrátit domů. 

Rozhodl jsem se v každém případě častěji navštěvovat Čechy, protože v oblasti létání a letišť tam je opravdu hodně zajímavých míst k objevování. Takto jsem šťastně ukončil celou třídenní anabázi plnou radosti a dobrodružství.